الخميس، 13 يونيو 2024

09:12 م

الشاب المصفوع من عمرو دياب ينفي التصالح: أمي بتموت وعاوز حقي (خاص)

سعد أسامة المصفوع من عمرو دياب

سعد أسامة المصفوع من عمرو دياب

داليا أشرف

A A

رد الشاب سعد أسامة المصفوع من الفنان عمرو دياب خلال حفل زفاف، على تصريحات الناقد الفني طارق الشناوي، التي ادعى خلالها أن الهضبة سيلتقي الشاب بعد ساعات قليلة للتصالح وإنهاء الأزمة دون تدخل قضائي.

أزمة عمرو دياب

ونفى سعد أسامة ما ورد عن الشناوي، موضحًا أنه تقدم ببلاغ رسمي ضد عمرو دياب، قائلًا: "هو ليه بيتكلم بلساني؟..أنا مقولتش إني هتصالح ومش عاوز أتصالح.. أنا عاوز حقي وإن شاء الله هييجي.. لأني طالب حقي بشتى الطرق".

وأضاف الشاب المصفوع من عمرو دياب خلال حديثه مع "تليجراف مصر": "كل شخص بيتكلم على مزاجه أنا عن نفسي واخد قرار مش هرجع فيه.. أنا اللي بمر بيه محدش يعلم بيه إلا ربنا.. وأمي تعبانة وبتموت وحاطين ليها كانيولا ومعلقة محاليل".

وحكى الشاب سعد عن تعرضه للإيذاء النفسي كلما خرج في الشارع، قائلًا: "أمي تعبانة ونزلتها المستشفى للطوارئ.. الممرضة سابتها بتموت وقالت لي استنى اروح أجيب تليفوني من المكتب عشان أتصور معاك.. هو مش انت بتاع عمرو دياب؟".

سعد أسامة المصفوع من عمرو دياب

وتابع سعد أسامة وهو في حالة انهيار: "حتى سواق أوبر شافني سألني هو مش انت اللي اتضربت من عمرو دياب والسوبر ماركت وغيرهم.. أنا مبقتش عارف أمشي في الشارع.. لو أنا كنت محبط قيراط الناس خلتني محبط ومتدمر نفسيًا 24 قيراط.. مش مهم نفسية الواحد ولا الأم اللي بتموت لأ المهم ياخدوا اللقطة".

واختتم حديثه: "في ناس معرفهاش بتقرر إنها تقف تسألني في الشارع هتعمل ايه مع عمرو دياب؟.. طب هو هيديك فلوس؟.. طب انت بما إنك صعيدي هتتصرف معاه ازاي".

وكان طارق الشناوي قد نشر عبر صفحته الشخصية بموقع فيسبوك اليوم: "أخيرًا انتصر صوت العقل.. خلال ساعات وبعيدًا عن ساحة القضاء سوف ينهي عمرو دياب تلك الأزمة بلقاء مع الشاب الصعيدي.. هل تلك معلومات أم تكهنات أم أمنيات؟ بعد ساعات قليلة ستعرفون الإجابة.

منشور الناقد طارق الشناوي 

قلم عمرو دياب

وكانت الواقعة المعروفة بـ قلم  عمرو دياب، أثارت جدلًا واسعًا إلى أن أصبحت قضية رأي عام، حيث أقدم الفنان على صفع المعجب سعد أسامه بالقلم على الوجه، خلال رغبته في التقاط صورة "سيلفي" معه.

search